Frage TZ4K Motor ölt nicht

Tino Jentsch

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Hallo! Gestern habe ich kontrollieren wollen ob das Schmiergerät ölt.Leider kam am Filzfilter kein Öl an.Die Ölpumpe ist neu und trotzdem habe ich dann eine alte Pumpe eingebaut,aber auch da nichts.Nach zwei bis drei Minuten immer noch kein Öl am Filter.Zugegeben benutze ich ziemlich dünnes W5er Öl aber sollte das der Grund sein?Desweiteren sprang der Motor mit Glühkerze nicht an,mit Lunte aber schon.Könnte es sein das die Glühkerzen nicht weit genug in den Zylinderkopf eingeschraubt sind? Heiß wird sie aber.
 

Vedra

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Hello,
it seams to me that the confusing Czech manual has been translated into confusing German manual.

Let me explain how the TK14 lubrication system works that will explain everything.
TK14 oil pump has two pistons and two lubrication circuits

1. Oil from oil reservoir gets injected into the cylinder bellow the exhaust port. (That is the primary circuit)
2. Unused oil goes through the mesh at the bottom of the crankcase and gets sucked from there through the Filzfilter back into the oil reservoir. (That is the secondary circuit)

So if you cleaned out the pipes you wont get any oil at FilzFilter for a while.

Now how to properly test it:
1. remove the exhaust muffler
2. disconnect the oil line under the exhaust cylinder port
3. remove Lunte holder and spin the engine with a starter
4. if working correctly oil will drip at about few drops a minute.

If you secondary circuit fails you will just get lots of smoke from oil rich mixture, clean it, verify its working once and dont worry about it.

You can also test the oil pump removed in a big jar with oil, spinning it with a drill. Exact values of oil delivery are in the manual. just need to recalculate for drill RPMs.

Does the glow plug have chamfer at the end to seal into the cylinder head just like the lunte-holder does?

Hope it helps.
 

Tino Jentsch

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Dankeschön! Hoffe das mir jemand das wichtigste Übersetzten kann :help:

Google hat übersetzt 0767B647-A38B-4C11-BD32-D20118EF0FC8.png

Hier die Glühkerze

F9F8C321-1EF1-4681-AFE3-744C22B3F029.jpeg
 
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Vedra

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I have the same one, they were sold here before as " original replacement". And mine does not help starting either, actually it makes it harder. I think the missing chamfer on the end is to blame, must be loosing compression through the threads.
 

Tino Jentsch

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Da war ja meine Vermutung richtig das die Kompression verloren geht

Vedra woher kommt dein Wissen?
 
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Vedra

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Other people on Czech tractor agriculture forums mostly, and personal experience with this tractor.

Regarding the glow plug i would RMA it if possible because i think the design is just faulty. (I didnt RMA mine because it was purchased by my grandfather long time ago.)
Or have a proper adapter with the chamfer made on lathe.
 

Nic

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Soweit mir bekannt ist gibt es 2 verschiedene Ausführungen von Zylinderköpfen. Dementsprechend braucht man auch den richtig passenden Adapter für die Glühkerze.
Die Glühkerze ist dann auch eine Andere.
Aber die genauen Unterscheidungsmerkmale weis ich nicht mehr.
Also den anderen Umbausatz oder Glühkerze besorgen und probieren.

Bei mir passt der oben abgebildete Adapter mit Kerze und funktioniert einwandfrei.
 

Tino Jentsch

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I'll check tomorrow if the glow plug in Adaper or Adaper in the cylinder is leaking. There are many who have problems with glow plug. Thank you

Hallo Nico! Ja ich werde mal suchen ob es noch andere Glühkerzen gibt.
 
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Tino Jentsch

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Wenn die Kerze das gleiche Gewinde hat wie der Adapter außen dann sollte das die richtige sein

Passt das Gewinde bei dir nicht?
 
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Nic

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Ich glaube die ragte zu weit in den Brennraum und der Kolben wäre angestoßen.
Das Gewinde hat in den Kopf gepasst, aber nicht in den Adapter.
 

Tino Jentsch

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I have the same one, they were sold here before as " original replacement". And mine does not help starting either, actually it makes it harder. I think the missing chamfer on the end is to blame, must be loosing compression through the threads.
Andere Leute auf den tschechischen Traktor-Landwirtschaftsforen meistens, und persönliche Erfahrung mit diesem Traktor. In Bezug auf die Glühkerze würde ich es RMA wenn möglich, weil ich denke, das Design ist nur fehlerhaft. (Ich habe RMA nicht gemacht, weil es vor langer Zeit von meinem Großvater gekauft wurde.) Oder haben Sie einen geeigneten Adapter mit der Fase auf der Drehmaschine.
 

Tino Jentsch

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what I do not understand why the new injection pump does not work? Have the old, as described in the manual reinstalled and everything is good. If I rebuild the new is no diesel through the Einspritzdüse.Hast you have an idea what that can be.
 

Vedra

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There is a backflow valve hidden under that outlet big bolt on top of the injection pump that connects to diesel line leading to injector.
It might be stuck. Careful there is a spring in there also fuel will leak out, so disconnect the supply hose.
 
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